Och året var 2010


Sådär ja! Nu är jag klar med var månads bildkollage för året 2010. Vet att bilderna inte håller måttet när det gäller storleken, men jag orkar faktiskt inte fixa det. Så nu kör vi såhär, enjoy!

JANUARI
2010 och januari firades in hemma hos Becko med favorittjejerna. Jag kom även på ett fyndigt nyårslöfte som löd "2010 - Året då vi aldrig ska tvätta håret", därav bild 2 på mitt otvättade hår. Däremot höll jag inte löftet särskilt länge, vilket kanske var bra! Under januari var det även dags att fira våran första 18-åring, och det var Cammish. Vi åt thaimat och dansade hela kvällen hemma hos födelsedagsbarnet. Näst på tur at fylla 18 var ingen mindre än mig själv, och min födelsedag var hur bra som helst. Fick också ett mail från en tjej på bilddagboken som påstod sig vara min okända tvilling typ. Och ja, ni ser ju själva på sista bilden. Äckligt lika...

FEBRUARI
I februari hände kanske bästa på hela året - Jag blev tillsammans med Sebastian. Det var även min tur att bli firad som nybliven 18-åring, och då hade jag, tjejerna och Sebbe lite middag hos mig. Jag hade fått teaterbiljetter i födelsedagspresent och det var i februari som vi åkte in till stan en iskall dag och såg Alice i Underlandet på Maximteatern. Efter föreställningen åt vi på Jensens Böfhaus och mös. Jessica och Mia fyllde även de 18, och det firades med en hejdundrande fest hos Helloboy. Lillasyster Gina fyllde 3 år, och jag fick vinterkräksjukan.

MARS
I mars praktiserade jag och Dessi på Coop Forum i Kungsängen. Vi jobbade och slet, men slitet lönade sig för vi båda fick extrajobb! Det var också dags att spela upp vår teater som vi tvåor arbetat med på den estetiska verksamheten, och fy så kul jag hade under den veckan. Efter alla föreställnigar avslutade vi veckan med en s.k teaterfest på Skeppet, haha. Det var även där som Becko firade in sin 17-årsdag. Missjuhan fick eget crib, och det blev en hel del häng hemma hos honom.

APRIL
April innehöll en hel del roliga saker, bland annat så firade jag valborg med tjejerna med en mysig picknick på Söder, Ida konfirmerade sig (ah det kanske inte var så jättekul), det började bli vår och häng på trappan under rasterna blev en vana. Jag köpte även ett par gladiatorskor som jag använde typ 5 gånger, haha. Testade även på att färga ögonbrynen!

MAJ
Sommaren började närma sig, och jag och Louise var på Kalmisrestaurangen och lyssnade på Lars Hard, och Louise drack sin första lagliga öl (med tanke på att hon var den nyblivna 18-åringen denna månad). Jag hängde mycket med Sebbe, var på Veckorevynkväll på Bikbok i stan med tjejerna, hade picknick med Louise och lite andra grabbar, var på krogen och träffade en stalker med skitsnabba glajjer och var vän med Ida, haha. Det var även i maj som min dator krashade och alla bilder försvann, så ni förstår vilket jobb jag lagt ner på detta när jag letat upp alla bilder på bdb, fejjan och här på bloggen, haha.

JUNI
I juni vankades det sommarlov och en hel del studentmottagningar. Tror jag var på tre fyra stycken på typ en vecka, haha. Firade midsommar hemma hos Sebbe, blev jättesjuk och några dagar senare åkte jag och han till P&L tillsammans med Cammish och Kim. Jag var fortfarande inte riktigt frisk, så min vecka bestod inte av så mycket alkohol, men en jävla massa skratt och bra musik! Fyfan för att sova i tält när man är sjuk dock, frös ihjäl! Kollade också på niornas bal tillsammans med Emelie, Louise och Emma. Louise hade ett litet avskedshäng på GD innan hon for sin kos till Malta i 7 veckor för att passa världens typ sötaste ungar.

JULI
I juli fyllde Sebbe 22 år, och det firades med hans släkt och en massa massa massa mat! Dagen innan ramlade jag på cykeln och skrapade upp båda mina knän så mycket att jag fick gå med plåster resten av sommarn. Såg Kent live i Långholmsparken tillsammans med Sebbe och Mathilda, vilket var helt underbart. Bakade muffins, solade och bytte header på bloggen gjorde jag också.

AUGUSTI
I augusti var det dags för Pussempa att fylla 18, och det firades hela tre gånger. En gång hemma hos henne, en gång hos Jimmy(ö) och Rebecca och en gång med hemmaspa och picknick! Supermysigt. Vi hade myskväll hos Ilsa, jag och Louise var i Jakan och åt glass (letade present egentligen) och skolan drog igång igen. Trean nu, herrejösses.

SEPTEMBER
I början av september var jag på kräftskiva hos Sebbe. Åt så mycket att det sprutade kräftor ur öronen på mig (typ!!!). Var även med familjen i Tunisien, vilket var nice. Dock blev jag magsjuk näst sista dagen pga maten som vi åt därnere inte var helt okej. Men det var underbart att sola och bada hela dagarna. Var på en cool 50-årsfest hos Dessis mamma. Där slog vi klackarna i taket och dansade och drack drinkar hela kvällen. Jag och Louise hjälptes åt att fota till min fotoläxa, och jag klippte av några centimeter på håret.

OKTOBER
I oktober hade Meg en liten födelsedagsmiddag eftersom att hon i slutet på september, hade joinat oss 18-åringar genom att fylla just 18! Det började verkligen bli höst nu, löven var alldeles gula och det var svinkallt ute. Köpte mig världens underbaraste kängor och var fortfarande brun från Tunisien. Sålde polkagrisar till förmån för mitt UF gjorde jag också!

NOVEMBER
I november hade jag tacokvällx2 med tjejerna. Jag, Cammish och Nattis stylades som hippies till Emelies projektarbete, vi åt amerikanska pannkakor hos mig, jag satte upp julstjärnan i mitt rum och jag tror att första snön kom den här månaden...

DECEMBER
Och slutligen har vi då årets sista månad - december. Jag gick från att ha varit mörkhårig till att färga håret ljust, det var julafton, vi hade UF-mässa i skolan och jag fikade en stooor paj på Kaffeplaneten med Louise. Årets andra studentfest ägde rum på Rilles fast jag tog det rätt chill med tanke på att jag skulle upp och jobba därefter! Nyår spenderades hos mig med Louise och Meg, och det var det! Slut på 2010, tack för ett grymt år ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0