DAY 01 - INTRODUCE YOURSELF

Har en känsla av att detta kommer bli mitt längsta inlägg någonsin i denna blogg. Men jag har en känsla till, och den säger mig att det kan bli rätt intressant. Så nu kör vi, eller nåt.

Jag heter då My Ida Gredemyr och jag föddes den 27:e januari 1992 23:59 på Uppsala BB. Jag var 52 cm lång och vägde 3520 gram (har ingen aning om varför jag vet det, men det gör jag uppenbarligen). Jag döptes till My därför att min mamma tyckte att jag skulle heta det. Min pappa tyckte jag skulle heta Ida, så lite av sin vilja fick han trots allt igenom. Det var ju snällt av dig mamma, man ska väl vara två om en sån sak.

Jag var nog en ganska snäll liten flicka. Kallades alltid för Lilla My därför att mitt hår stod rakt upp tills det att jag fyllde två år. Började på Skogsbrynets förskola, och det var även där som jag var med om en olycka som gjorde att ungefär halva mitt ena långfinger kapades av nästan helt. Det hängde i princip bara i en skinntråd. Då var jag ett och ett halvt år gammal. Det var nämligen så att en pojke på mitt dagis smällde igen en fet branddörr då jag hade min hand där. Fick åka akut till sjukhuset där mitt stackars finger syddes fast utan bedövning. Jag skrek. Sen sov jag och mamma i två dygn i sträck av ren utmattning. 

När jag var i fem, sexårsåldern skiljde sig mina föräldrar, och jag minns inte riktigt vad jag tyckte om det. Jag och min syster Ida (som föddes när jag var tre) bodde nog till en början mer hos mamma iallafall, men vi firade alltid jul tillsammans med pappa bara för att jag och Ida ännu var så små. Jag har bott i Bålsta i hela mitt liv, dock i en del olika hus/lägenheter. Just nu bor jag mest med min mamma, hennes kille och syrran. Bor hos min pappa varannan helg och träffar då mina halvsyskon som ni får veta mer om sedan.

Jag började första klass i en skola som heter Futurum. Där gick jag i ettan och tvåan, sen blev jag tvungen att flytta till en annan skola pga att vi flyttat med familjen och jag inte längre "hörde" till Futurumskolan. Detta var väldigt jobbigt för mig då jag kom ifrån mina då bästa vänner Josefine och Amanda. Det blev iallafall så att jag började i Gröna Dalenskolan. Där gick jag från årskurs tre ända tills jag gick ut nian. Det var även där jag träffade dom som är mina bästa vänner nu.

När det var dags att söka in till gymnasiet valde jag Fridegårdsgymnasiet här i Bålsta där jag nu pluggar sista året på handelsprogrammet. Jag tyckte att det verkade jobbigt att pendla varje morgon bara för att åka till skolan, så det var i princip därför jag valde Fridegård. Och för att mina närmaste skulle börja där, dock inte på samma program.

På fritiden umgås jag för det mesta med min pojkvän Sebastian. Om jag inte gör det så umgås jag med tjejerna, jobbar eller bara chillar. Jag har väl egentligen inga speciella intressen, haha. Bara jag har kul och trivs med dom jag umgås med så spelar det inte så stor roll vad vi hittar på! Jag gillar även att läsa och har typ läst sjukt mycket böcker. Är ingen vidare filmfantast då de flesta av mina vänner kan intyga vad som händer om man kollar på film med mig. Jag somnar i 99,9 % av fallen.

I musikväg så lyssnar jag på allt från Kent till Daniel Adams-Ray och Oskar Linnros. Älskar Death cab for Cutie också. Och Håkan. Men istället för att babbla på om vilka artister jag gillar så kan ni som är nyfikna spana in min spotifylista HÄR så får ni nog en bättre uppfattning om min musiksmak. 

Jag är inget lag speciellt trogen, går inte på någon sport och är inte så intresserad av sport överhuvudtaget. Spelade dock innebandy i fem, sex år och det var det roligaste jag visste då. Trodde också att jag var djurgårdare då jag var på ett derby och hade en dif-tröja, men jag var nog innerst inne helt neutral. 

Ja ni, det där var väl en hel del om mig och mitt liv trots att det finns mycket kvar att berätta, men det skulle bli alldeles för långt. Avslutar med en bild på mig själv så att ni som råkat missa hur jag ser ut får se det nu:

Kommentarer
Postat av: sara

åååh du skrev inget om kiosken :(

2010-11-22 @ 20:55:15
URL: http://atomreggae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0