Teaterveckan

För att komma i stämning för att skriva detta inlägg, lyssnar jag nu på Michael Bublé – Sway, vilket var "Latingruppens" tävlingslåt i vår teater.

Ja gott folk, vi tvåor på Bcjf har ju under en hel massa veckor pluggat koreografi och manus, skrivit och övat på repliker, lärt oss både våra tävlingslåtar, Se mig och Higher utantill samt övat, övat och övat! I måndags och tisdag repeterade vi allt tills det satt, för i onsdags var det dags för föreställning 1, 2 och 3. I torsdags hade vi föreställning 4, 5 och 6. På den allra sista föreställningen gick allt så sjukt bra. Det var så skönt att stå där efteråt, sjunga Higher och bara tänka på att nu, äntligen var det över! Men vet ni en sak? Jag kommer sakna den här veckan, för den har varit sjukt rolig. "Se Mig" in my heart 4-ever!!!!


Såhär kunde det se ut på morgonen utanför logen, när vi ännu var osminkade och trötta efter gårdagens repetitioner eller föreställningar...

Sen började det oändliga fixandet... Här har jag precis våfflat klart håret, skönt!

Det var mångas hår som skulle våfflas eller lockas. Vi hade till och med en massa extra eluttag, ni vet en såndär scartsladd? Endast till för att allas platt/lock/våffeltänger skulle kunna vara ikopplade samtidigt. Sjukt smart, ju!

Sen skulle det såklart sminkas också, innan det var dags för...

Klädombyte! Här ser vi alla discotjejer med våra rymdskepp!

Här också! Glada efter en föreställning, kanske?

När vi var på scen och körde vår dans kunde det se ut såhär...
Eller såhär...
Slutposen såg ut såhär!
Mellan föreställningarna chillade vi i cafét.

Där försökte jag och Louise sova i sofforna, men det gick inte så bra.

I torsdags var det ju som sagt dags för den omtalade teaterfesten. Här ser ni Evelina, Suss och jag, som posar utanför toaletterna (där 98% av festen höll till, typ).
Jag såg ut sådär på ungefär alla bilder från i torsdags. Jag var väl bara lite för... trött, antar jag!

Okej, den här bilden är faktiskt fin. Jossan, Lollo och jag!
Bara jävligt... fula?

Jag posade med Jessica Hejkille ute på dansgolvet!!! Fett coolt.
Här med mina kära klasskamrater Jj och Dessi. Trött_lång_tjej92... Jag hade faktiskt klackskor på mig, och det var bland det värsta jag gjort. Om du inte är van att ha klackar på fekke, ha det fan INTE! Mina fötter var döda i fredags, så döda att jag inte ens gick till skolan för att städa... Förlåt gruppen, men tack alla tvåor för en grymt nice vecka och en bra avslutning på den med teaterfekken! Puss på er. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0