What's the point?

Vad är det med tonårstjejer och att bli gravid, få en bebis och bli en ung mamma? Jag undrar själv ganska ofta: Varför vill folk i min ålder, eller till och med yngre, skaffa barn?! Det känns som att det har blivit någon slags babyvåg, bland annat för alla dessa unga mammor-program. (Unga Mödrar, 16 and pregnant, Teen mom osv). I princip varje gång jag zappar runt på tv:n så är det något slags bebisprogram som går. 

Jag undrar varför när man är som jag, en studerande andraårselev på 18 år, skulle vilja genomgå en graviditet och allt vad det innebär, trycka ut en bebis ur mufflan och sen ta hand om den? Okej, jag förstår att lite äldre vill göra det, men tjejer i 16, 17 eller 18-årsåldern? Jag kan verkligen inte fatta... Själv vill jag knappt skaffa barn alls, inte när jag blir äldre heller. Det känns som om bebisar förföljer mig. Jag blir nästan rädd för små barn och gravida magar... Fyfan. 

Och jag vet att jag har småsyskon och jag älskar dom verkligen jättemycket, men JAG skulle inte vilja ha barn själv, så ni behöver inte lacka ur. Jag är inte Kissie precis...


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah jag har också undrat. det känns som det är en flykt från "livet"

har någon av kidsen framtidsplaner?

enkelt att skaffa barn, ofta följer det en peng med också..n (ok ok jag var 19. men hade jag fått göra det annourlunda hade jag gjort det*) =)

2010-04-24 @ 10:52:54
URL: http://xea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0