I ♥ Death Cab

Nu mina vänner, ska jag ta och berätta för er om Sveriges, kanske världens, eller kanske till och med universums bästa band. Ni hajjar att det är storslaget, va? För namnet på detta oförklarligt bra band är såklart Death Cab for Cutie.

När jag kom på idén till detta inlägg, vilket var alldeles precis nyss, satt jag på min vanliga plats här i soffan med datorn i knät och letade frenetiskt efter någon lugn och skön musik att lyssna på. Jag letade igenom min spotifylista flera gånger, men utan att hitta det jag sökte. DÅ fick jag en snilleblixt, och som så många gånger förr så fick mina fingrar ett eget liv, de flyttade sig själva över tangentbordet och plötsligt hördes den fina melodin från Summer Skin i mina öron. Ljuvligt.

Death Cab går nästan att lyssna på i alla lägen, eftersom att de har både glada, ledsna och tokiga låtar. De har också sådana låtar som träffar rakt i hjärtat så hårt att man ibland trillar av stolen. Eller, det känns som att du ska göra det iallafall, för att det är så himla bra. Detta band påminner mig också väldigt mycket om alla mysiga vårdagar på GD 09, eller om alla mysiga stranddagar med Lollo både sommaren 08 och 09? Kommer sommaren 10 att innehålla Death Cab? Ja, utan tvekan!

Så, vad är då det bästa med Death Cab? Jo, det är ju precis allting som jag nämnt här ovan. Dom är helt enkelt bäst. Mysan ♥ Death Cab 4-ever!!!

PS! Här kommer en låt som står mig varmt om hjärtat. DS!



Kommentarer
Postat av: jessica

Kent is better.

White lies är också så mycket bättre.

Ugh.



:D

2010-04-20 @ 07:43:16
URL: http://qes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0