Kärt barn har många namn

Jag läste MegZors blogg och fick syn på att hon skrivit om sina smeknamn hon haft under åren, eller har nu. Så då tänkte jag att jag skulle göra detsamma, för smeknamn är alltid kul.

När jag var kanske 13 började jag kallas för Mysan av mina lagkamrater på innebandyn, samt av några andra kompisar. Kanske var det för att min familj kallat mig det i princip hela mitt liv, och jag skrev det på min lagtröja för att jag inte ville att det skulle stå bara My och jag inte hade nått annat smeknamn? Jo, så kanske det var! Själv tyckte jag inte om det så mycket, haha.

Efter Mysan var det Mygre som gällde! Och det kom till så att på inloggningarna i skolan så loggade man in med två första bokstäverna i sitt förnman och tre första i sitt efternamn (My Gredemyr), vilket resulterade i just Mygre. Det var Louise som började kalla mig för det, faktiskt.

Efter Mygre blev det Greven. Anledningen till detta hemska smeknamn? Emelie och jag tittade på Greveholm, när plötsligt greven dök upp, ni vet skelettet? Då kom Emelie på den briljanta ideén att det var jag som var greven. Varför? Jo, av den enkla anledning att jag var smal som ett skelett och heter Gredemyr i efternamn. Jättepassande, tyckte Emelie, och mitt kanske värsta smeknamn var fött!

Och nu, efter en lång, lång tid då folk har kallat mig för Greven, så är jag faktiskt Mysan igen. Vet faktiskt inte varför, men jag gillar det.

Sen så har jag ju haft andra smeknamn som inte har varit lika långvariga, såsom Robert, som Jossan kallade mig när hon ringde mig pissfull från Arvika. När jag berättade detta för henne mindes hon inte ens att hon ringt, haha! MyZor har också varit ett! Vet inte var det kommer ifrån, men det matchar ihop med MegZor iallafall. MyZor och MegZor, yeah!


En mindre smickrande bild på oss - MyZor och MegZor.

Kommentarer
Postat av: .

ett liv fullt av överaskningar :o

2009-11-23 @ 01:18:03
Postat av: Meg

Myz0r gillar jag :D

2009-11-23 @ 15:34:59
URL: http://megs.blogg.se/
Postat av: Anonym

MUNKEN DÅ IDIOT?????

2009-11-24 @ 11:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0