Everythings just wonderful

Har varit lite dåligt med uppdateringen under helgen, men jag har faktiskt haft ett liv som inte innehållit dator under dom här senaste dagarna. Bara positivt, enligt mig. Hur som helst, har haft en superhelg som inkluderat både party och filmkväll.

I fredags var ja, Louise och Kalle hemma hos Dragge och kollade på I taket lyser stjärnorna. Filmen var faktiskt som jag väntat mig, mycket bra och med lite stänk av både skratt och gråt. Även fast dom i filmen missat ganska många viktiga detaljer som fanns med i boken, så tycker jag ändå att den var riktigt bra. Efter filmen åkte jag och mötte Calle, och sen åkte vi hem till mig och sov.

Och så i lördags så fyllde ju MS år, och vi hade lite släkt här hemma som firade henne på dagen. Efter kalaset åkte jag, MS och Kim till Infra och käkade mat, därefter drog jag till Louise där även Dragge var. Lite senare kom även Kalle, Emelie, Cammish, Kim, MS och den andra Calle. Innan de andra kom chillade jag, Dragge, Kalle och Louise bara, vi förberedde oss på en partykväll, vilket det så också blev! Den totala sammanfattningen av kvällen får bli ölspel, Twister och strandparty! Hur kul som helst faktiskt. När beachpartyt sen började dö ut, gick jag och Calle hem till mig och slaggade.

Och idag har jag umgåtts med vänner hela dagen, varit ute i det fina vädret och pluggat lite. En typiskt söndag enligt mig, och snart ska jag hoppa i säng och sova, så jag säger godnatt och sov gott här. Puss!

En bild på mig och MS igår innan kalaset.



Ibland undrar jag vad ni tänker med... Du kommer till mig och gråter och är ledsen, som du alltid gör. Förstår inte varför du inte kunde prata med henne direkt istället för att använda mig som nån jävla mellanhand. Du verkar tro att bara för att vi varit vänner så länge som vi har, så ska jag vara på din sida, ta ditt parti, även fast det där inte hade någonting med mig att göra. Att sedan skicka sin äldre syster för att reda ut saker och ting var inte heller så jävla schysst. Fyfan, ibland blir jag så trött på ert sätt att bete er...

Kommentarer
Postat av: jossan

my vem va de som strulade med ditt ex precis när ni hade gjort slut ? c och vem va de som satt med dig i en garderob och försökte hålla ditt humör uppe ? jag och jo vem pratade med dig i telefon och försökte uppmuntara dig ? amanda så jo du borde vara lite mer på amandas sida eftersom hon ställde upp för dig när cammish gjorde exakt samma sak mot dig...men de visar återigen att du skiter fullständigt i oss. och vadå skicka "sin äldre syster" ? malin ringde till amanda och då satt hon och grät då kom malin ner dit och pratade med amanda, amanda nämnde inte ett piss om att hon skulle prata med cammish eller nått utan de gjorde hon utav sig själv eller hur ? och att du säger att amanda ska säga saker till cammish själv...de klarade ju inte ens du av för jag va tvungen att gå och vara din brevduva när cammish gjorde så mot dig...tänk efter lite innan du gör såhär my för du har varit i amandas sits och de va hon och jag som stöttade dig och de va jag som va din brevduva.

2009-06-07 @ 23:50:42
Postat av: Jessica

Jag tycker du gör rätt i att göra det du själv vill tjejen! Stå på dig :)



2009-06-08 @ 11:12:02
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: malin

Du verkar inte riktigt förstå, INGEN bad mig göra NÅGONTING! jag kan Upprepa om du inte fattar nu heller. I N G E N bad mig göra någonting, varken Jossan eller Amanda. Så om du och dina fjortis kompisar har något emot mig, elelr det jag gjorde kan ni ta det med mig och låta mina barn vara. Tack

2009-06-11 @ 10:35:08
Postat av: Jessica

Hahaha! Här har vi en 23:årig morsa som verkar ha fastnat i 15:års åldern. Har jag rätt, eller fel? Jag har rätt. Vill du bete dig som du gör, gör det, men seriöst, hur mogen är du på en skala? Det är du som går på en tjej som inte gjort DIG ett SKIT! Du knuffar en tjej som är minst 3 storlekar mindre än vad du är. Shit! Fyfan vad häftigt!



Ingen bad dig göra någonting, nej, fine. Var du ändå tvungen? Helvete, hur jävla patetisk får man lov att vara? Du är 23 år människa, är det inte på tiden att du börjar växa upp lite? Jag tycker verkligen det. Har själv vänner i din ålder som faktiskt har insett att de är VUXNA! Om du hade varit 17-18 eller möjligtvis 19 HADE jag kunnat acceptera ditt beteende, men för helvete, du är 23. Till och med de som är 19/20 beter sig mer moget än vad du gör!



Och kalla inte andra för fjortisar när du själv tas som världens drygaste fjortis inne på biffen när du är tar. Patetiska jävel!

2009-06-12 @ 13:54:11
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: Jessica

Observera att morsa inte var riktigt seriöst utan egentligen skulle stå inom citattecken.

2009-06-12 @ 13:54:45
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: Jessica

Uppenbarligen var du inte heller 23 utan 20. Det kvittar egentligen vilket. Du ska fortfarande bete dig som en vuxen människa, oavsett om du är 20, 23 eller 30.



Så, snälla du, väx upp bara och håll dig till de problem som rör dig.

2009-06-12 @ 14:17:58
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: jossan

ehm jessica, du är inte så mogen du heller....du älskar att snacka om bajs och kiss och leker vuxen inför alla andra för du ska vara så "perfekt" och är hon fjortis för att hon skyddar sina såkallade "sysrar" du säger ju själv att du ska slå ner mig och grejer...då är du lika mogen.

och för de första dina toma hot är pateiska, du sägr en sak sen kollar du ner i marken...tuffing.

2009-06-13 @ 14:47:11
Postat av: Jessica

Jaha, och då var vi på denna start igen. Har mogenhet med att göra vad man pratar om? Ganska fel att uttrycka sig så va? Ja, jag står absolut för det, bajs är faktiskt någonting jag tycker är roligt men det är inte att vara omogen.



Mognad är rakt på sak:

Kunna ta ansvar för sig själv, sina handlingar och kunna uttrycka sig på ett värdigt sätt. Att kunna stå för det man gjort, dvs att ta ansvar för sina handlingar.



Jaha, det var väl det jag sa va? Minns att jag hade en väldigt härlig och mogen konversation med Korven på sms igår, och det kändes väldigt lockande att se vilket aggressivt beteende ni medför, när ni faktum också har uppfattat saker fel.



Mina tomma hot bestod inte av att jag sa att jag skulle slå ner dig, däremot sa jag att du skulle akta dig så du inte kunde vistas i Bro längre, och det står jag fast i. Däremot sa jag ju OCKSÅ att du skulle akta dig INNAN du inte kunde det. Din dyslexi är någonting du verkligen bör jobba på eftersom du inte kan uppfatta andras meningar korrekt!



Jag leker inte vuxen någonstans då jag vet att jag inte är det, däremot vet jag i vilken situation jag ska bete mig som en värdig människa och en uppfostrad människa gör. Ärligt talat, nu frågar jag en sista gång, varför skriva, varför läsa när du inte förstår meningarna själv? När du drar slutsatser som passar dig bäst?



Jag är jävligt trött på att det inte går att diskutera med dig eller någon i din umgängeskrets. Får jag fråga om det är för att ni är korkade eller har ni absolut inget annat svar så ni måste framstå som korkade?



Hörde också att din jätte-mogna "syster" ska gå på mig MED vänner. Känns inte det lite patetiskt? Att hon faktiskt måste ha någon som ska kunna hjälpa till om det är något? Jag undrar.. Är det av rädsla för lilla mig, eller är det bara ren feghet i allmänhet?



Jag skrattar och skrattar men ni fattar ingenting.

2009-06-13 @ 17:50:03
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jaha, och då var vi på denna start igen. Har mogenhet med att göra vad man pratar om? Ganska fel att uttrycka sig så va? Ja, jag står absolut för det, bajs är faktiskt någonting jag tycker är roligt men det är inte att vara omogen.



Mognad är rakt på sak:

Kunna ta ansvar för sig själv, sina handlingar och kunna uttrycka sig på ett värdigt sätt. Att kunna stå för det man gjort, dvs att ta ansvar för sina handlingar.



Jaha, det var väl det jag sa va? Minns att jag hade en väldigt härlig och mogen konversation med Korven på sms igår, och det kändes väldigt lockande att se vilket aggressivt beteende ni medför, när ni faktum också har uppfattat saker fel.



Mina tomma hot bestod inte av att jag sa att jag skulle slå ner dig, däremot sa jag att du skulle akta dig så du inte kunde vistas i Bro längre, och det står jag fast i. Däremot sa jag ju OCKSÅ att du skulle akta dig INNAN du inte kunde det. Din dyslexi är någonting du verkligen bör jobba på eftersom du inte kan uppfatta andras meningar korrekt!



Jag leker inte vuxen någonstans då jag vet att jag inte är det, däremot vet jag i vilken situation jag ska bete mig som en värdig människa och en uppfostrad människa gör. Ärligt talat, nu frågar jag en sista gång, varför skriva, varför läsa när du inte förstår meningarna själv? När du drar slutsatser som passar dig bäst?



Jag är jävligt trött på att det inte går att diskutera med dig eller någon i din umgängeskrets. Får jag fråga om det är för att ni är korkade eller har ni absolut inget annat svar så ni måste framstå som korkade?



Hörde också att din jätte-mogna "syster" ska gå på mig MED vänner. Känns inte det lite patetiskt? Att hon faktiskt måste ha någon som ska kunna hjälpa till om det är något? Jag undrar.. Är det av rädsla för lilla mig, eller är det bara ren feghet i allmänhet?



Jag skrattar och skrattar men ni fattar ingenting.

2009-06-13 @ 17:51:17
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: Jessica

Oj, sorry My, det kom visst två inlägg på raken :s

2009-06-13 @ 17:51:45
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: jossan

så du ska klaga på min dysleksi för att jag inte "kan uppfatta dina meningar"? ursäkta ? du sa att jag inte ska våga visa mig i bro och att jag ska passa mig för dig och då sa jag "jag är inte rädd för dig?" du bah "haha nej okej, men du kommer vara" så jessica lek inte oskyldig och att du aldrig hotat mig. och om du kan ta ansvar för dina handlingar men snackar om bajs så är du fortfarande inte vuxen och mogen som du tror att du är.

2009-06-13 @ 20:09:29
Postat av: ooo

vad började bråket om?

2009-06-14 @ 01:45:57
Postat av: Josefine

JAG VILL OCKSÅ!!!! :D:D:D:D:D:D:D::DD



fjortisbråk

2009-06-14 @ 21:29:10
URL: http://enJosefine.devote.se
Postat av: Jessica

Crap! Vuxen :( Det är jag nog va (Y)

2009-06-21 @ 18:48:18
URL: http://qes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0