Operation Uppsala

Idag har jag och min klass samt fröken varit i Uppsala. Vi tog bussen 9:00 från Bålsta och det första vi gjorde när vi kom fram var att glida till Tingsrätten för att gå på en öppen rättegång, eller förhandling kanske det heter...? Det var faktiskt ganska intressant, inte som jag trodde men ändå bra att få se det på riktigt så att säga. Efter Tingsrätten skildes vi åt för att käka lunch, jag och Ida åt asgod pizza på Pizzaköket. När vi käkat och gått runt i olika affärer (letade julklappar men hittade nada...) så möttes vi utanför UNT - Upsala Nya Tidning.

På UNT så fick vi först lyssna på en kille som jobbade där, sen fick vi kolla på en film om tidningens historia och diskutera lite dilemman om regler för vad man får och inte får göra eller publicera när man jobbar på en tidning som tex UNT. När vi gjort det så delades vi in i lag och spelade UNT-spelet. Det gick iallafall ut på att man skulle plocka nyheter och sätta dom på rätt plats på förstasidan, använda rätt bild osv. Störst nyhet - Störst plats och sådär ni vet. Mitt lag kom på andra plats. Good work! Kom till Bålsta igen vid halv 5, efter en mycket intressant dag i Uppsala.


Kommentarer
Postat av: fräs

jag har också varit på UNT och spelat det där :D anteckna i intresseboken!!!!11111

2009-12-02 @ 10:56:28
URL: http://terrormat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0