Sing HALLELUJAH

Go' kväll kära läsare! Idag var dagen då jag (och Sara också för den delen) tillbringade vår sista dag i kiosken. Eddie höll oss sällskap också! Eftersom det var sista dagen för säsongen idag så fick vi i uppdrag att städa och göra iordning. Jag och Sara tyckte det lät som en strålande idé (inte) så vi och Eddie gick in och satte oss i omklädningsrummet och käkade mackor och skrev på väggen. Så bland "Jutta häng dig! Rakka fittan din hora" och alla dessa "Spice Girls äger!", "I was here 960816"-klotter som redan finns på väggarna där inne, står nu också "Visst var den god OSTEN som vi åt till frukOSTEN?" skrivet med bläckpenna nästan högst upp på högerväggen, all by myself! Ett riktigt mästerverk! Dock syns det inte speciellt bra, man måste ha syn som en... som någon som ser väldigt bra, för att lägga märke till min text.

Hur som helst så försökte vi sova ett tag inne i omklädningsrummet, men det gick inte så himla bra så vi bestämde oss för att lägga oss inne i kiosken istället. Och där var det varmt och skönt, så jag somnade... För att cirkus en halvtimme senare väckas med ett ryck av att chefen står och stirrar på mig och skrattar (som vanligt). Fast sen blev han arg för han tyckte inte att vi gjort vårat jobb tillräckligt bra, så han tyckte att vi inte skulle få någon lön alls. Idiot!

Ett plus är ju iallafall att det trots allt var sista dagen och vi fick sluta klockan 1! Så nu blir det inga fler trista dagar i den där kiosken - och jag är så glad! Nu väntar jag bara på att pengarna ska rulla in, 4800 välförtjänta kronor för att vara exakt!



Här är en video som jag och Sara spelade in i ren desperation efter något att göra en regnig dag! Haha, men några roliga stunder i kiosken har jag också haft, så helt fel har det inte varit trots allt!

Kommentarer
Postat av: lollo

man måste se bra som en zebra!

2009-08-17 @ 13:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0