Så kan det gå

Hej på er. Jag har gjort illa mig rejält. På vilket sätt? Jo, det ska jag berätta för er nu. Det var nämligen såhär att jag hade varit hos farmor för att hjälpa henne lite med hennes dator och när jag skulle ta min cykel och cykla hem så hade det regnat lite så pedalerna var lite blöta. Detta var egentligen inte något problem fram tills dess att jag cyklade i en nerförsbacke och sedan direkt en uppförsbacke. När jag kommit upp för backen så ska jag ställa mig upp på cykeln och börja trampa för att få ny fart.

Vad tror ni händer? Ja eftersom att pedalerna var blöta så gled mina fötter av och liksom hamnade under pedalerna och detta gjorde att mina bara knän skrapades emot asfalten vilket ledde till att jag nu har ett jättestort skrapsår på ena knät och två lite mindre på det andra. Det gör så jävla ont verkligen, och jag började gråta eftersom jag blev så chockad och på grund av smärtan. När jag äntligen kommit hem efter olyckan så tvättade mamma såren med Alsolsprit och det gjorde så ont efteråt att jag höll på att spy. Det svartnade för ögonen och jag blev jätteillamående.

Nu är jag iallafall hemma hos Sebastian som har hjälpt mig att tvätta rent såren med saltlösning och satt på nya plåster. Ont har jag, skrapsår är inte kul. 

(Bild från Google, detta är alltså INTE jag)
Men ungefär såhär ser det knät ut med dom två små såren på. Jag håller själv på att spy när jag ser det andra, det är hemskt. Fasar inför att ta bort plåstret. Usch och fy.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Man ska inte tvätta sår med alsolsprit :(

2010-07-25 @ 10:14:03
URL: http://qes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0