DAY 11 - YOUR SIBLINGS

Så, nu skall jag berätta för er om mina syskon. Jag har alltså tre småsystrar, varav en är min riktiga (vi har samma päron) och två är mina halvsyskon eftersom vi bara har samma pappa. 


Först har vi Ida. Det är vi som delar på samma mamma och pappa. Hon är 15 år och går i nian på Futurumskolan. Hon ser mycket äldre ut än vad hon är, och folk har faktiskt misstagit henne för att vara min storesyrra... Schysst. Jag är faktiskt tre år äldre. Ida och jag har en tendens att hamna i bråk med varandra, speciellt när jag lånat något av henne utan att fråga först, då blir hon arg. En gång för ett par år sen bråkade vi och det slutade med att hon smällde igen min dörr när jag hade fingrarna emellan. Jag började grina och ringde till mamma, då erbjöd hon mig 50 spänn för att jag skulle säga att det var en olycka. Bara för att hon skulle slippa få skit. Jag tog femtiolappen och höll tyst! Men nu förtiden är det rätt lugnt mellan oss faktiskt, vilket är väldigt skönt. Jag gillar faktiskt Ida!


Sen har vi Tess, som är 7 år. Hon är min ena halvsyrra och hon är en riktig ettakluddare. Tycker att allt med killar är äckligt, och hon skrattar ihjäl sig om man säger ord som pussas, kramas, hångla osv. Hon spelar innebandy i min gamla klubb, Valhall. Det var jag som köpte hennes första innebandyklubba (även om det var sånadär skitdåliga platsklubbor som kostar typ 100 spänn) så lite stolt är jag faktiskt att hon spelar, hihi. Jag är glad att Tess blev just en Tess, för hade hon kommit ut och varit en kille hade hon hetat Bosse... Fattar inte riktigt vad pappa och Annica tänkte där faktiskt, haha. Tess älskar att göra familjer på Sims, men inte fan spelar hon på dom sen. Hon gör dom och flyttar in dom i alla bra hus, sen spelar hon aldrig. Så när jag sen ska flytta in nånstans måste jag radera alla hennes familjer. Men jag tycker om henne ändåååå såklart!


Sist (och minst i syskonskaran) har vi Gina som är 3 år gammal, och som också är min halvsyster. Hon föddes när jag var 16 år, vilket betyder att jag är 16 år äldre än henne. Ganska stor ålderskillnad där, jag har räknat ut att när hon är 18 är jag 34... Helt sjukt ju haha. Gina fick sitt namn efter butiken Gina Tricot. Pappa och hans tjej visste inte vad dom skulle döpa henne till, och så en kväll fick pappa syn på en text på Annicas linne. Ni vet, Ginalinnen har en liten logga bak i nacken. Och vips, så fick hon heta Gina. Något fantasilöst kan tyckas, men men. Gina älskar att sitta bredvid mig och titta på när jag spelar Sims, och hon älskar när Ida eller jag sminkar oss. Då kan hon stå där och titta, helt tyst. Sen brukar hon fråga om hon också kan få "sånt där på ögonen". Haha, världens sötaste unge är hon!

Jag älskar mina systrar väldigt mycket alla tre, och även om jag inte träffar dom två minsta speciellt mycket så är dom världens mest underbara ungar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0