I valet och kvalet - IDOL 2009

Hejsan allesammans. Igår var jag på IDOL-inspelningen med Louise, Begonia och Cassie. Louise hade fixat gratisbiljetter och ville bjuda med oss, supersnällt verkligen. Hur som helst så var allt hur coolt som helst. Studion, kamerorna, Peter Jihde, juryn och framförallt våra kära idoler. Igår var det dock bara 5 killar som sjöng och gjorde upp om de 2 kvalplatserna. Som ni kanske såg så gick Calle och Jon vidare, och lilla söta Nicklas åkte ut. Usch vad jag tyckte synd då. Det gjorde nog dom som satt på raden bakom oss också, för det var närmare 10 stycken av hans släktingar. Dom hade ringt och röstat flera gånger om, men förgäves! I den långa pausen då det visas nyheter på tv, pausas ju även inspelningen och då passade jag och Louise på att smita fram till Nicklas och ge honom en varsin kram och några uppiggande ord! Han blev självklart jätteglad och log sitt jättesöta leende mot oss - Vi kunde inte annat än smälta...

Vi satt förresten precis bakom idolernas soffa, jättenära scenen. Superbra platser, och jag hörde även från lite folk hemma i tv-sofforna att vi, eller iallafall jag, syntes flera gånger i tv-rutan. Så om ni såg en tjej med vitt linne och en stor, svart halsduk på höger sida av scenen bakom idolsoffan, så var det nog jag! Hahah, tv är kul!


Begonia, Cassie och Louise i kön utanför studion.


Louise chillar i idolernas soffa. Stekigt!


Louise och Begonia på idolernas scen.


Sjunger på samma scen som idolerna! Inte dåligt inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0