En riktigt bra kväll - Del 1, bussresan

Gokväll! Kom nästan precis hem, jag och Begonia åkte ju som sagt till Heron City för att gå på bio. Vi såg "Allt för min syster", och vad vi tyckte om filmen kommer ni få reda på lite senare.

Vi tog iallafall först pendeln till Älvsjö, där vi sedan råkade hoppa på fel men ändå rätt buss mot Kungens Kurva. Det var rätt nummer, men fel håll... Varken jag eller Becko trodde våra öron när chauffören parkerade bussen på en slags viloparkering och sa att nästa tur tillbaka mot Älvsjö station inte skulle gå förrän om tjugo minuter. Vi hade ganska bråttom, för 20:10 skulle vi hämta ut biobiljetterna. Chauffören gick iallafall ut från bussen, och innan han stängde dörrarna tittade han på mig och Becko och sa: "Jag lämnar er ett tag här nu... Ni lovar väl att sköta er?". Både jag och Becko nickade snällt. Men när den lyckligt oventande chauffören lämnat oss i den mörka bussen, tog våran galna sida över och vi började springa runt i den tomma bussen och skrika och hänga oss i stängerna. Jag gjorde även en kullerbytta i bussen. När vi sprungit runt ett tag i bussen skrattade vi så mycket att det var svårt att andas. Då plötsligt fick vi se chauffören - påväg tillbaka till bussen! Snabbt som attan sprang jag och Becko tillbaka till våra platser och när chauffören klev in i bussen igen satt vi där som de änglar han trodde att han lämnat. Men jag tror nog att vårat fnitter avslöjade en hel del...

Efter ännu en busstur anlände vi än en gång till Älvsjö station, där vi blev beordrade att sitta kvar på bussen för att den ändå skulle rulla på mot Kungens Kurva vilken minut som helst. Vi kom fram till Heron City vid 20:05, så vi sprang allt vad vi hade de två våningarna upp till biografen för att hämta ut våra biljetter. Allt gick prima och vi gick för att få i oss lite käk och när vi käkat drog vi och köpte lite godis till filmen.


Jag och Begonia under en vårdag 2009. Mysiga stunder...

Och själva filmen tror jag att jag berättar om i ett eget inlägg, för det här börjar bli på tok för långt. Hörs väldigt snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0