En bra dag på jobbet

Idag var jag grym på praktiken! Fick lite olika projekt att jobba med under dagen - som att städa upp samt sortera alla strumpbyxor och tights i färgskala på barnavdelningen (vilken är en HEL del), byta ut varor på de så kallade aktivitetsborden (där de nyaste varorna hamnar), klä om skyltdockor, byta ut skyltar, prissänka varor osv. Man ska egentligen inte skryta, men beröm fick jag och då kände jag mig faktiskt lite stolt. Men det är väl inte mer än rätt, eller?

En skum sak som hände idag var när en tant kom in och handlade hos oss. Hon berättade för mig att hon hade blivit operarad i magen 6 gånger och att hon behövde bajsa ofta annars skulle hon bajsa på sig, för dom hade tydligen skurit upp hela magen på henne för 20 år sen. Hm, tänkte jag. To much information, please. Sen fick jag bära hennes kasse och åka hiss med henne, för hon hade svårt att bära och hiss vågade hon inte åka själv. Ni förstår, den här damen höll aldrig tyst. Hon berättade för mig i hissen att hon minsann var 72 år och 8 månader gammal och att hon måste skynda sig till drop in hos frisören så hon kunde klippa luggen - för hon var ju alldeles snart tvungen att gå på toa! Haha, jag fick mig ett gott skratt när jag återvände till jobbet efter det lilla avbrottet då jag hjälpte den gamla damen. Hjälp, jag vill inte bli gammal...

... Jag ska stanna i min ungdom föralltid.

Nja, det går ju inte riktigt. Men tänk om!

Nu: Läsa min bok och sen sova. Godnatt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0